Батьківський лекторій
РЕЖИМ ХАРЧУВАННЯ ДИТИНИ ВДОМА
Раціональний режим харчування сприяє зміцненню імунітету дитячого організму, нормальному росту та розвитку дитини. Такий режим харчування передбачає суворе дотримання часу прийомів їжі. Меню домашнього харчування має бути збалансованим та містити достатню кількістю білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів, що сповна забезпечують енергетичні витрати дитячого організму.
Привчайте дитину:
-
перед прийомом їжі обов’язково мити руки з милом, витирати їх індивідуальним рушником, самостійно сідати на стілець та підсовувати його до столу;
-
під час прийому їжі охайно вживати тверду їжу; відламувати хліб маленькими шматочками, заїдати його рідкою їжею (суп, борщ тощо); самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки; не обливатись;
-
після прийому їжі користуватися серветкою.
Якщо дитина харчується у дитячому садку, відкоригуйте режим харчування вдома, урахувавши поживну цінність їжі, що подається у дошкільному закладі, та часи прийому їжі. Формуйте у дитини культурно-гігієнічні навички під час вживання їжі. Навчайте малюка підтримувати чистоту навколо себе, бути охайним. Обговорюйте з дитиною правила розпорядку, пояснюйте їй, що і як треба робити. При цьому важливо виховувати у дитини культуру поведінки, розвивати мовлення, вміння орієнтуватися у навколишньому світі:
-
привчати розуміти призначення й основні якості предметів побуту, називати їх (тарілка велика, маленька, глибока, мілка тощо), вчити розуміти і називати дії з предметами (з чашки п’ють, ложкою їдять тощо);
-
виховувати слухняність, пошану до дорослих;
-
заохочувати висловлювати прохання;
-
навчати словам ввічливості.
Подбайте про те, щоб посуд, з якого їсть дитина, завжди був чисто вимитим, їжа свіжою, щойно приготованою. Свіжі овочі та фрукти перед вживанням обдавайте окропом для знищення патогенних мікроорганізмів.У разі епідемії гострих кишкових інфекцій чи грипу обов’язково дотримуйтеся порад санітарно-епідеміологічних станцій.
Граючи, дитина розвиває уявлення і орієнтації, відношення між людьми і перші навички комунікації. Для оволодіння дітьми уміннями гри, вихователь або батьки теж повинні брати участь у грі. А ось вдома дитину потрібно попросити розповісти, що він робив, у що грав, які були правила гри, сподобалося йому це чи ні.
Спілкуючись, Ви зможете з'ясувати переваги Вашого малюка і налагодити з ним контакт. Поведінка дорослого в грі повинно бути таким, щоб дитина не відчував на собі тиск, все повинно бути невимушено і цікаво, не по інструкції. Важливою умовою в грі є вміння завойовувати довіру і встановлювати контакт з дітьми. Цього можна досягти тільки тоді, коли вихователь ставиться до гри досить серйозно і щиро в ній зацікавлений, враховує переживання дітей.
Діти це дуже добре відчувають, і якщо Вам не цікаво, то гра не вийде. Гра повинна бути в першу чергу для дитини, а не для вихователя. З кожним роком ігри повинні ставати складніше, додавайте в гру нескладні математичні завдання, і дитина, граючи, швидко навчиться рахувати. Перед грою дайте дитині самому пояснити її правила і сенс однолітка або дорослому. Такий підхід дасть можливість дітям самостійно починати гру і допоможе їм розвивати взаємодію з іншими дітьми з раннього віку.
Цілі і завдання розвиваючих ігор
Гра – це один із найбільш важливих видів діяльності дитини, який дорослі використовують для виховання, навчання дитини здійснювати різноманітні дії з предметами, і формування у нього навичок спілкування.
У дитини в процесі ігрової діяльності формуються нові форми поведінки, відбувається адаптація до навколишнього світу, дитина швидше розвивається і навчається новим для нього видах діяльності.
Ігрова діяльність має незаперечну перевагу перед будь-якою іншою. У грі дитина добровільно і з задоволенням підкоряється передбаченим правилами. У грі дитині надається можливість найбільш повно проявити творчу активність та ініціативу.
Значення ігрової діяльності у цей період розвитку дитини важко переоцінити. Адже саме в цей час відбувається основна і найбільш важлива розвиток дитини